Thursday, April 10, 2008

スピーチ



I paused and repeated myself too many times. I sound too nervous and not very fluent. I think that I have improved since the 101 speech in terms of fluency. I think the speed was about right. I need to practice more beforehand and maybe even in front of my friends to get comfortable with delivering the speech in front of an audience.

PS: Thank you Omuraliev-San for helping us with uploading the speech file! ^^

9 comments:

グラント・ウーラード said...
This comment has been removed by the author.
グラント・ウーラード said...

日本語が上手になったよ!でも東京で勉強する後は、日本語がもっと上手になるよ!

江舸 said...

さっきりんさんのスッビチをまた聞いた。スッビチはとてもいいと思うよ。スッビチの時、みんなはきんちょうしっていたから、ちょっときんちょうはだいじょうぶだよ。

Eldar said...

いいスピーチだったよ。すごく上手だった。これからもがんばってね。

グラント・ウーラード said...

日本で会うのは、僕はチェットのアクセプタンスをもらったけど、まだ決めていない。But if I go, 東京でリンサンさんに会いたいよ!

Hiemann Lee said...

こんにちは。ヒマンです!
私たちは「みんあの日本語」のきょかしょをたかっていますよ。

とてもべんりです!

Sato said...

みんなのスピーチは101の時よりすごく上手になったよね。
次のスピーチの時は、友だちの前やかがみ(mirror) の前でれんしゅうするのもいいね。

sandy said...

リンさんのスピーチはとてもよかったね。

江舸 said...

林さん、いつCDを作りたい?ぼくに教えて